Дизайн-код
Қала дизайн-коды дегеніміз не
Дизайн код - бұл Алматының қалалық ортасының көрнекі көрінісін қалыптастыратын ережелер мен қағидаттар жиынтығы.

Сайттың бұл бөлімі дизайн коды қандай құжаттарға негізделгенін, дизайн-код қала экономикасына қалай әсер ететінін, түпнұсқа визуалды шешімдердің негізінде қаланың негізгі мағыналары қандай екенін түсінуге көмектеседі.

Қалалық кеңістіктер архитектуралық стильдермен және функционалдық мақсаттарымен ерекшеленеді, олар әртүрлі типтегі көшелер, ғимараттар мен құрылыстар торымен қалыптасады. Осыған байланысты Алматының морфотиптерінің картасы жасалды. Оңтайлы шешімдерді қалыптастыру үшін дизайн-кодты құрылыс типологиясының ерекшеліктері ескеріледі.

Сонымен қатар, қалалық орта салыстырмалы түрде тұрақты (белгілер, жиһаз, сәулет және т.б.) және динамикалық (өнер, фестивальдар, жөндеу жұмыстары және т. б.) элементтерден тұратындықтан, дизайн-кодтың блоктарының 2 түрі енгізілді: статикалық және динамикалық және әр морфотип үшін мүмкін болатын қолдану форматтары көрсетілген.
Дизайн-код не үшін қажет?
Әр дәуірде қала навигация, жарнама, өнер, дизайн, сәулет арқылы өзін сипаттау үшін өз тілін қалыптастырады. Бұл тілдің өзіндік "алфавиті"және" грамматикасы " бар.

Мысалы, кеңестік кезең типтік тұрғын үй құрылысымен және қоғамдық ғимараттардың (театрлар, қонақ үйлер және т.б.) авторлық cәулетімен, шатырларда саяси ұрандарды орналастырумен, типтік навигациямен, бірыңғай стильдегі стандартты белгілермен, жарнаманың жоқтығымен, қалалық ортаға көптеген көркемдік элементтердің қосылуымен сипатталады.

Посткеңестік, нарықтық кезең, "әкелінген стильдердің" көптігімен, жарнамалық белгілердің хаосымен, әртүрлі дизайндағы қалалық жиһаздың көптеген элементтерімен (бюджет нүктелік жаңартуларға жеткілікті болғандықтан), қалалық ортаға басып кірудің жеке тәжірибелерімен (көше өнері, заңсыз жарнама, граффити, жеке жарнамалар) сипатталады. Сонымен қатар, қалалық нысандарға тапсырыс берудің жеке форматы стильдер мен материалдардың эклектикасын тудырды. Қала тұрғынының назары үшін бәсекелестікте бизнес "мүмкін" және "мүмкін емес"арасындағы бұлыңғыр шекаралары бар үйлесімді емес, тітіркендіргіш ортаны құрды.
Алматы қаласының тұрғынының сауалнамасында белгілердің хаосына, көрнекі шуға, заңсыз жарнамаға қатысты көптеген шағымдар бар.

Дизайн-код осы кемшіліктерді жоюға арналған.
Біз сүйікті қаламызды жақсартуға және дамытуға дайынбыз. Біз бәріміз туған адамдармыз, ізденімпаз, ақылды, бірнеше ұрпақтың ізбасарларымыз. Біз халықаралық, біз христиандар мен мұсылмандармыз, бәріміз барлық балаларымызды жақсы көреміз, біз өз балаларымыз сияқты басқа адамдардың еңбегімен мақтанамыз.

Біз таңертең тауларымыздан мөлдір ауаны көріп, сезінгіміз келеді, біз каштан мен апорт иісін жинағанды жақсы көреміз. Біз барлығымыз Алматы туралы бір мезгілде сүйіспеншілікпен және азаппен айтамыз.
Дизайн-кодтың ережелерін қолданбай және онымен бірге белгілері бар ғимараттардың қасбеттерінің мысалдары.
Дизайн-кодты құру алгоритмі
Дизайн-кодты құрудың бірінші кезеңінде мағыналар ерекшеленеді, қалалық орта мен қоғамның сәйкестігі анықталады, шектеулер анықталады, негізгі сұрақтарға жауаптар бар: "неге қалалық орта мен қоғамдық кеңістіктер қажет?"және" болашақта қала қалай дамиды?». Әрі қарай, жоғарыда айтылғандардың негізінде мақсаттар қойылып, құндылықтар тұжырымдалады. Мақсаттар мен құндылықтарға сүйене отырып, қалалық ортаны — дизайн-кодты қалыптастыру үшін ережелер мен принциптер жиынтығы жасалады.
Жаңа ағаштарды отырғызу және ескілерін сақтау, сондай-ақ кесу үшін қатаң жаза енгізу қажет, көшелерді жарықтандыру өте қорқынышты, қоқыс жәшіктері аз, саябақтарда жұмыс істейтін дәретханалар жоқ, қар тазаланбайды. Аялдамаларда жаңбыр мен күннен жасыратын жер жоқ-олар өте кішкентай, орындықтар металл!
Қаланың дизайн-кодын жасау жөніндегі жол картасы
Алматы қ. дизайн-кодымен жұмыс істеу кезіндегі құжаттардың құрылымы
Аймақ дизайн-кодының мақсаттары
  1. Қала элементтерін әртүрлі масштабта біріктіру: жалпы қала, оның полиция орталықтары немесе әкімшілік аудандары, вернакулярлық аудандар, қалалық аудандар, жеке ғимараттар, маңызды қалалық кеңістіктер және қиылыстар.
  2. Туристік маршруттар мен орындарды қалыптастыру.
  3. Ол жоғалып кеткен/пайда болмаған/деградацияға ұшыраған аудандарға кешенді қалалық ортаны қосу.
  4. Көрнекі шуды азайту және жеке энергияны (меншік иелерін) басқа жарнамалық арналарға бағыттау.
  5. Уақытты үнемдеу, навигация жылдамдығы, қала бойынша қозғалу кезінде бұзушылықтар мен қақтығыстарды азайту үшін пайдалы қалалық ақпаратты қалыптастыру.
  6. Бірегей қала тарихын әртүрлі көрнекі тәсілдермен көрсету.
  7. Бұл стильдерді нақты қалалық жүйелерде (қалалық жиһаз, жарнама, навигация) дамыта алатын жергілікті стильдер мен бизнестің пайда болуы.
  8. Дизайн-код арқылы әлеуметтік, технологиялық сұраныстарды шешу: тұрғындармен танысу, белгілі бір ережелерді тәрбиелеу, қызмет көрсету.
  9. Қаланың ерекше стилі мен сипатын жасау (бренд).
Көбірек көліқ тұрақтарын аймақтарын құру, Тереңкурдағыдай серуендеу жолдары бар каналдарды жабдықтау, балалар тренажерлары мен алаңдары, спорт секциялары, шырша немесе қарағай отырғызу, велосипед жолы, Ташкенская бойынша Яссауиден Момышұлына дейінгі автобустардың тұрағын алып тастау, көбірек муралов.
Дизайн-кодnың негізгі қағидаттары
  1. Қаланың бірегейлігі. Алматы өзінің ерекше сипаты мен тарихына ие. Кез келген дизайн элементтері қаланың бірегейлігін, оның кеңестік мұрасын, ақ-қара бейнелерін, сондай-ақ қазақ мәдениетінің элементтерін көрсетуі және нығайтуы тиіс.
  2. Интерактивтілік және әлеуметтілік. Қалалық жиһаздар мен кеңістіктер тұрғындар арасындағы өзара әрекеттесу мен қарым-қатынасты ынталандыруы керек. Бұған жартылай шеңберлі орындықтар, тілдік аймақтар, кездесу орындары және тілдерді оқыту сияқты ыңғайлы байланыс орындарын құру арқылы қол жеткізуге болады.
  3. Технологиямен Интеграция. Қалада навигацияны жеңілдету және қала туралы ақпаратпен бөлісу үшін Instagram және 2GIS сияқты әлеуметтік медиа мен ГАЖ мүмкіндіктерін пайдалану қажет.
  4. Қоғамдастықтың қатысуы. Алматы тұрғындары өз қалаларының келбетіне әсер еткісі келеді, сондықтан оларға дизайн-кодты әзірлеу және іске асыру процесіне қатысу мүмкіндігін беру маңызды. Бұған қоғамдық талқылаулар, сауалнамалар, ең жақсы дизайн конкурстары және т. б. кіруі мүмкін
  5. Табиғатты құрметтеу. Табиғи материалдарды пайдалану және қалалық орта дизайнының барлық аспектілерінде тұрақтылықты қамтамасыз ету маңызды. Бұл ағашты жиһазда, жасыл шатырларда және басқа да экологиялық тұрақты тәжірибелерде қолдануды қамтуы мүмкін.
  6. Жайлылық пен жайлылық. Қалалық жиһаздар мен кеңістіктердің дизайны жайлылықты, жылулық пен жайлылықты қамтамасыз ететін адамға бағытталған болуы керек. Бұл ағаш жиһазды пайдалануды, орындықтарды орнатуды, демалыс орындарын құруды және т. б. қамтуы мүмкін.
  7. Инклюзивтілік. Қалалық ортаның дизайны халықтың барлық топтары үшін қол жетімді және ыңғайлы болуы керек. Бұл ақпараттық орталықтарды құруды, көз деңгейіндегі навигацияны жақсартуды және мәдени және тілдік әртүрлілікті біріктіруді қамтиды.
  8. Қаланың символикасын қолдану. Дизайндағы қиылыстар мен арықтар сияқты қаланың негізгі белгілерін пайдалану қаланың танымал және ерекше бейнесін жасауға көмектеседі.
  9. Өнер және мәдениет. Жергілікті өнер мен мәдениетті, соның ішінде муралдарды, мүсіндерді, музыканы және т.б. қолдау және насихаттау қалалық ортаны байытып, оны тартымды ете алады.
  10. Ойластырылған навигация. Метро мен қоғамдық кеңістікті қоса алғанда, қаладағы жауапты және интуитивті навигация қалалық кеңістіктің ыңғайлылығы мен қолжетімділігінің негізгі факторы болып табылады.

Бұл принциптер түпкілікті емес және оларды толықтыруға болады
немесе одан әрі зерттеу және қоғаммен талқылау негізінде өзгертілді.
Дизайн-кодтың блоктары
Қалалық навигация және ақпарат
Мәдениет. Өнер. Ойын-сауық
Қалалық инфрақұрылым және абаттандыру
Сәулет және қала құрылысы
Қалалық навигация және ақпарат
Мақсаты: семантикалық қалалық кеңістікті қалыптастыру.
Құрамдас бөліктер: атаулар, белгілер, тарихи және мәдени атаулар, қалалық топонимика.
Қалалық ортадағы жарнама
Мақсаты: белгілі бір компанияларға, тауарларға, қызметтерге назар аудару.
Құрамдас бөліктер: билбордтар мен баннерлер, маңдайшалар мен стендтер, сандық және интерактивті жарнамалар.
Мақсаты: транзакция жасауға мүмкіндік беру (мәміле, іздеу, трендтерді санау) және жеке бастамаларды ынталандыру.
Құрамдас бөліктер: ақпараттық тақталар мен хабарландырулар, цифрлық хабарландырулар мен билбордтар, қоғамдық орындардағы хабарландыру тақталары.
Навигация және бағдарлау
Мақсаты: қала тұрғындарының әртүрлі топтарын бағдарлауға және бағдарлауға көмектесу.
Құрамдас бөліктер: белгілер мен нұсқаулық жүйелері, көлік құралдары мен маршруттар туралы ақпарат, сандық навигация және қосымшалар.
Мәдениет. Өнер. Ойын-сауық
Мақсаты: алдыңғы ұрпақтардың, дәуірлердің құндылықтары мен маңызды тәжірибесін тарату және қала тұрғыны/азаматтың жеке басын қалыптастыру.
Құрамдас бөліктер: тарих және мәдениет ескерткіштері, мүсіндер мен ескерткіш белгілер, мемориалдық және тарихи орындар.
Мақсаты: қалада шабыттандыратын, ойландыратын, сезім тудыратын көркемдік тәжірибелер арқылы әртүрлі мағыналардың көрінісі.
Құрамдас бөліктер: граффити және муралдар, инсталляциялар және уақытша экспозициялар, интерактивті өнер.
Мақсаты: қалада өзін көрсету, назар аудару, аудиторияны жинау және шығармашылық арқылы сезімдермен, эмоциялармен бөлісу мүмкіндігі.
Құрамдас бөліктер: Мәдени іс-шаралар мен фестивальдар, мұражайлар, галереялар мен мәдени кеңістіктер, тарихи және мәдени мұра.
Қалалық инфрақұрылым және абаттандыру
Мақсаты: қоғамдық кеңістіктердің табиғи шеңберін қалыптастыру, эстетиканың көрінісі, пайдалы функцияларды орындау.
Құрамдас бөліктер: саябақтар, жасыл аймақтар, су объектілері, көгалдандыру, абаттандыру және қоғамдық кеңістіктер.
Мақсаты: қала бойынша ыңғайлы қозғалыс және қолайсыз факторлардан қорғау.
Құрамдас бөліктер: орындықтар, урналар, гүл құмыралары, паркеттер және басқалар.
Қалалық қызметтер
Мақсаты: сатып алушылардың сұраныстарын қанағаттандыру және пайда табу.
Құрамдас бөліктер: сауда және қоғамдық кеңістіктер, тамақтану және жалға беру, Медициналық және білім беру мекемелері.
Сәулет және қала құрылысы
Мақсаты: объектілердің танылуы мен функционалдығын құру, сәулетші салған мағыналардың астын сызу.
Құрамдас бөліктер: ғимараттар мен құрылыстардың архитектурасы, Алматының архитектуралық стилінің ерекшеліктері, сәулеттің мәдени және тарихи аспектілері.
Қоғамдық кеңістіктер
Мақсаты: утилитарлық және көркемдік элементтер арқылы кеңістік стилін қалыптастыру.
Құрамдас бөліктер: беседкалар, дүңгіршектер, балалар және спорт алаңдары.
Made on
Tilda